Thermex preston 2 - led virker ikke

Hej,

Led spot i emhætten lyser ikke, eller giver kortvarige blink indimellem. Jeg har prøvet at skifte pærer inkl. fatning, og det virker fortsat ikke.

Hvad kan jeg forsøge at tjekke? Og hvordan får jeg adgang til evt. driveren i denne emhætte?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du bliver nødt til at skille emhætten ad og måle om der kommer spænding til pærerne konstant.

fase
S. Fabrin skrev den 01-02-2025 13:19:09

Du bliver nødt til at skille emhætten ad og måle om der kommer spænding til pærerne konstant.

Kan jeg måle det ved at sætte multimeter på denne samlemuffe? Og hvor skal kablerne fra multimeteret sættes i samlemuffen?

Du kunne begynde med brun og sort. Altså de to yderste. Der må være to ledninger til spottene, som du kan begynde med.
På dit billede ser det ud som om de to nederste ledninger ikke er helt inde i muffen .

fase
S. Fabrin skrev den 01-02-2025 19:33:33

Du kunne begynde med brun og sort. Altså de to yderste. Der må være to ledninger til spottene, som du kan begynde med.
På dit billede ser det ud som om de to nederste ledninger ikke er helt inde i muffen .

Det er fra da jeg frakoblede de gamle spots, så de nye ledninger er nu sluttet til. Det kan godt passe at sort har været sammen mod sort og rød mod brun? Jeg fik desværre ikke taget billedet før jeg havde frakoblet de gamle kabler :)

Hej,

Fik du fundet ud af hvad der var galt? Min emhætte har samme problem som din.

/Claus
Annonce
cbh skrev den 24-10-2025 18:42:00

Hej,

/Claus

Hej,

Ja det var driveren der var defekt, så denne skiftede jeg ud med denne model:

Mean Well APC-12-700

Driveren kan findes under et dæksel ovenpå emhætten. 
moffen86 skrev den 24-10-2025 19:58:08

cbh skrev den 24-10-2025 18:42:00

Hej,

/Claus

Hej,

Ja det var driveren der var defekt, så denne skiftede jeg ud med denne model:

Mean Well APC-12-700

Driveren kan findes under et dæksel ovenpå emhætten. 

Tak for svaret. Jeg prøver at skifte den.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis