Hvad skal jeg gøre ved enderne? kustoden 17 01-02-2025 08:06 Jeg har fået fat i en bordplade med patina jeg gerne vil beholde. Men jeg har skåret enderne til og de er nu ret lyse. Hvad skal jeg behandle dem med, så de kommer til at ligne toppen lidt eller bare falde ind? Kaffe? Olie? Lak? 4 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
je_ns 13000 01-02-2025 10:27 Hvis du har stumperne du savede fra, kan du jo forsøge med dem, kaffe kunne være en mulighed, og evt lakere efterfølgende. Vi prøver igen, i morgen --
DLG 1170 2400 01-02-2025 13:13 Du kan se her de forskellige toner af brun bejdse. Der findes sikker flere. Jeg kan aldrig huske det, men der er noget med, at hvis man vil lakere med vandbaseret lak, så skal man vælge spritbaseret bejdse, så den ene ikke opløser den anden. https://www.efarvehandel.dk/produkter/1008-traepleje/21231-herdins-aegte-bejdse-pulver-i-brev/ Er den her farve ikke magen til din?https://www.farveland-butikken.dk/herdins-lakbejdse?ps=MzY0PTgzMjk=&gad_source=1&gclid=CjwKCAiAqfe8BhBwEiwAsne6gT8sP3C0hUnAFpfdHyIAKSgwfxiTysccpeUkf3iJ8x-9SHnlzMlBxhoCG34QAvD_BwE#364=8329