Hvad skal jeg gøre ved enderne?

Jeg har fået fat i en bordplade med patina jeg gerne vil beholde. Men jeg har skåret enderne til og de er nu ret lyse.

Hvad skal jeg behandle dem med, så de kommer til at ligne toppen lidt eller bare falde ind?

Kaffe? Olie? Lak?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du har stumperne du savede fra, kan du jo forsøge med dem, kaffe kunne være en mulighed, og evt lakere efterfølgende.

Vi prøver igen, i morgen --
Du kan se her de forskellige toner af brun bejdse. Der findes sikker flere. 
Jeg kan aldrig huske det, men der er noget med, at hvis man vil lakere med vandbaseret lak, så skal man vælge spritbaseret bejdse, så den ene ikke opløser den anden. 

https://www.efarvehandel.dk/produkter/1008-traepleje/21231-herdins-aegte-bejdse-pulver-i-brev/ 

Er den her farve ikke magen til din?
https://www.farveland-butikken.dk/herdins-lakbejdse?ps=MzY0PTgzMjk=&gad_source=1&gclid=CjwKCAiAqfe8BhBwEiwAsne6gT8sP3C0hUnAFpfdHyIAKSgwfxiTysccpeUkf3iJ8x-9SHnlzMlBxhoCG34QAvD_BwE#364=8329 
Det blev lakbejde. Perfekt.

Og tak! 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis