Jeg har en massiv stavlimet bøge bordplade i køkkenet. Den bliver behandlet med Junckers rustikolie, "klar".
Den har lige fået den helt store tur, er blevet slebet med excentersliber osv.
Når jeg oliere så bruger jeg en klud, og følger vejledningen på dunken: 1 lag olie, tørre efter en halv time senere, 2. lag vådt i vådt osv.
Men finishen er ikke helt godt. Der er områder som fremstår "lakeret/blanke", mens det meste ersuget helt ind i træet. Det er jo ikke fordi det afviger meget, men når lyset falder ind af vinduet, så kan man godt se det.
Jeg tænker på om en "applikator" (planstryger) vil give en mere ensartet finish, eller om jeg skal give flere lag indtil alt er mættet (fremstår "lakeret/blank overflade")?
Træd ikke på mine ledninger :o)