Temperatur til forkultur?

Hej,

Der er ved at være temmelig meget trængsel i mine vindueskarme, hvor der står et væld af blomster til spiring. Så der er godt brug for pladsen.

Jeg har et udhus, hvor der kunne være plads til en del, men jeg er i tvivl om, hvovidt der er varmt nok derude. Jeg kunne godt tænke mig at stille de planter, som allerede er begyndt at spire derud, men kan de tåle det? Der er ca. 10 grader i udhuset. Er det varmt nok?

Mvh
zberg
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville mene at du blot skal følge vejledningen for udplantning. Hvis du kan udplante så snart risikoen for nattefrost er over, kan du vel også sætte dine spirrede planter ud (bare de ikke får frost, og der er vel ikke frost i dit udhus).
Hvis vejledningen siger at du skal vente til at temperaturen er over 15 grader (som eks. chili) skal du selvsagt ikke stille dem ud.

Så snart frøet er spirrit har det jo i langt de fleste tilfælde kun godt af at skulle 'arbejde lidt for føden'. Det kan også blive for nemt for planten med alt for meget varme og lys, så bliver det nogle gange nogen tynde ranglede plandter, der kommer ud af det.

Lad os vide hvad du forsøger og hvordan det lykkes (eller mislykkes).
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis