Kan jeg mure i dette vejr? Frederoxx 776 7100 29-01-2025 22:28 Jeg skal ha repareret nogle mørtelfuger på huset. Kan jeg fuge og reparere murværk i dette vejr? Vh. 2 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
BOFH 3910 8600 29-01-2025 22:39 Når det kun er fuger ville jeg udsætte det til der ikke var udsigt til nattefrost - hvis du følger dmi's målinger så husk på at det er i 2m højde, så længere nede i jordhøjde + lokale forhold gør at der kan sagtens blive koldere end udsigten viser.Noget andet er om du allerede har fræset ud? Hvis murværket ikke er tørt bliver det gamle mørtel til en underlig grød-agtig masse som ligger sig inde i fugen, så det kan være lidt bøvlet at rense ordentligt ud./BOFH Giv mig min kop kaffe og et serverrum!
Frederoxx Trådstarter 776 7100 30-01-2025 10:54 BOFH skrev den 29-01-2025 22:39:05Når det kun er fuger ville jeg udsætte det til der ikke var udsigt til nattefrost - hvis du følger dmi's målinger så husk på at det er i 2m højde, så længere nede i jordhøjde + lokale forhold gør at der kan sagtens blive koldere end udsigten viser.Noget andet er om du allerede har fræset ud? Hvis murværket ikke er tørt bliver det gamle mørtel til en underlig grød-agtig masse som ligger sig inde i fugen, så det kan være lidt bøvlet at rense ordentligt ud./BOFH Tak, jeg må vente lidt. Vh.