Badeværelse - råd til materialevalg

Hej

Ifm. etbalering af 2 badeværelser, kigger jeg lidt på indbygningsarmaturer. Hvilke mærker skal jeg kigge efter og hvilke skal jeg holde mig fra? 

Badværelsesventilator: Hvad er det mest lydsvage fugtstyret løsning? Eller skal man kigge efter noget med ekstern motor?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Stefan Odense skrev den 29-01-2025 10:00:33

Badværelsesventilator: Hvad er det mest lydsvage fugtstyret løsning? Eller skal man kigge efter noget med ekstern motor?

Ift støj så helt klart ekstern motor og dæmper på røret. Fugtstyring kan være tricky da det påvirkes af eksterne faktorer som husholdning og vejret. Det vigtigt at føler og udsugning placeres så man er sikker på at vanddamp kan påvirke den (= lige over ens hovede når man står under bruseren) og man bør simulere og teste det af inden endelig placering. Nogen gange er en bevægelses -eller lyssensor med timer at foretrække fremfor fugtstyring.

Visse ventilatorer har mere intelligent fugtstyring hvor de styrer ud fra ændringer ift et sætpunkt og også mulighed for lugtstyring, men findes mig bekendt kun som integreret løsning uden ekstern motor.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Ift toilet er min erfaring, at der er virkelig stor forskel på toiletternes kvalitet. Dels ift hvor lorten lander / glider, dels ift om det sprøjter ud med vand på gulvet. Sidstnævnte har jeg oplevet og kunne online konstatere, at det var jeg ikke alene om.

Jeg vil også advare imod vola. Flot, ja. Dyrt, absurd. Og virkelig dyrt i reservedele. Plus det bare er enklere med klassisk x-grader end “prøv lykken”-drejen.

Hvis du skal lave det helt forfra inkl rør, ville jeg overveje cirkulation af det varme vand. Det er bare lækkert at det omgående er varmt, frem for at vente på at det kommer.

og til sidst: et afløb som er enkelt at rense for hår osv og rengøringsvenlige overflader ift kalk mm. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis