Loft i kælder bryggers

JEg har pt et temmeligt slidt og træt loft i mit bryggers. Huset er fra 1926 og loftet består af spær og gips i mellem spærene. Lofthøjden er ikke god nok til at lægge loft under spærene. Desuden har jeg MANGE rør og rørføringer under loftet, at det stort set er umuligt at se hvordan jeg skal spartle eller skifte gipsen - som er knækket, og hullet efter afstivning af gulvet ovenpå (køkkengulvet gav sig meget). 
Er der en smart måde at "pynte" loftet på. JEG overvejer hårde træfiberplader - de er tynde og vil kunne komme under vandrørerne - men samlingerne bliver i sagens natur ikke pæne - Er der kliklofter som er under 11 mm tynde? Andet?  HAvde overvejet om det kunne gøres med Problemløseren filt. 

Mvh Troels
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Gipsen er vel kommet derop på et tidspunkt på trods af rør? Lidt svært at gisne om hvad der kan lade sig gøre hvis der kun er 11mm frirum - lidt billeder vil nok hjælpe på forståelsen.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Jeg tager nogle billeder - Jeg tror der er lavet loft, og så etableret gasfyr og trukket vand til håndvask. De fleste rør er trukket i mellem spærene uden på gipsen.  

Mvh Troels
Noget lignende de her kunne jo være en mulighed...
De her  er 8 mm tykke....

Vi prøver igen, i morgen --
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også