Utætte vinduer

Jeg har lavet testen med at trække papir igennem mit vindue når det er lukket, og har den vej igennem konstateret, at nogen af mine vinduer er utætte. 

Det kan også mærkes ved, at gulvet på det ene værelse er mega koldt (klingegulv). 

derudover er temperaturen på det andet værelse altid 2 grader koldere end resten af huset, selvom det er midterværelset. 

mit spørgsmål er, hvordan tætner jeg vinduer? Er det noget der kan gøres selv, eller skal jeg have fat i en tømmer?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at google tætningslister og se nogle youtube-videoer.

Det er relativt let at sætte tætningslister på - det svære er at finde/købe de rigtige tætningslister.
Men husk at de skal være det samme sted som de originale lister. Der må ikke være tætningslister to forskellige steder. Det kan holde på fugten og ødelægge vinduet.

En smule utæthed har sjælden ret stor betydning for temperaturen i rummet. Mange vinduer har indbygget friskluftventil, de giver meget mere luft, end et vindue hvor man nogle steder, kan rykke på et papir, der er i klemme. Hvis du kan mærke at det blæser ind, er det en anden sag.  

Hvis du har et rum, der er mega koldt, kan du starte med at skrue op for varmen i det rum. Jeg vil anbefale at du bruger et (eller flere) termometre til at kontrollere temperaturen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis