Hvorfor går mit HPFI?

Jeg har købt en airfryer, og når den har kørt i ca 1 minut, så går HPFI.

Jeg prøvede den også på en anden stikkontakt, som er på en anden gruppe.
Samme resultat.

Jeg tog den med ud til en ven, hvor deres HPFI ikke gik!

De har vist normal jord - Jeg har nullet jord.

Jeg har ikke prøvet den uden at jord er sluttet til stikket - Er det værd at prøve?

Nogen der har nogen ide om, hvad pokker der sker? :)
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du dansk stikkontakt og tilsluttet airfryeren med schukostik til den, så er airfryeren tilsluttet uden jord og bør ikke koble dit HPFI relæ ud. Du er sikker på, at det er HPFI relæet der kobles ud og ikke automatsikringen? Hvorstor er sikringen?
Har du både nulling og HPFI relæ?


fase
Ved du hvor meget strøm din airfryer bruger. De bruger nemlig rigtig meget. Måske mere end du kan trække på den gruppe?
Den siger 1500 watt.
Dog har jeg kørt min ovns pyrolyse program på samme stikkontakt uden den trippede HPFI.

Er det normalt ikke sikringen der skal gå og ikke HPFI, hvis man trækker for meget?
S. Fabrin skrev den 26-01-2025 23:31:58

Har du dansk stikkontakt og tilsluttet airfryeren med schukostik til den, så er airfryeren tilsluttet uden jord og bør ikke koble dit HPFI relæ ud. Du er sikker på, at det er HPFI relæet der kobles ud og ikke automatsikringen? Hvorstor er sikringen?
Har du både nulling og HPFI relæ?

 Det er et Schukostik med jordprop i.


Det er helt sikkert HPFI der går.

Og ja - Både nulling og HPFI - Er det normalt et problem?
Jeg har faktisk et jordspyd, som dog ikke er sluttet til endnu - Vil det være at foretrække fremfor nulling?
Ikke nødvendigvis. Vi havde problemet med en pyrolyse ovn som sprang vores sikring men ikke hpfi relæet.  Vi havde en elektriker ude og det var helt normalt.  Men det er i hvert fald ik pga det hvis den bruger 1500w. Det burde det ikke. 
Annonce
Er din stikkontakt en stikkontakt med jord efter dansk system? Altså ikke en schukostikkontakt.

fase
Jeps - Helt normal dansk stikkontakt med jord.
Jord går til tavlen, hvor jord der er sluttet til den blå nul fra forsyningen.
Dette er uændret fra da jeg købte huset.

Men jeg vil hellere have alm jord nu der er jordspyd.


King Kong skrev den 27-01-2025 08:38:44

Jeps - Helt normal dansk stikkontakt med jord.
Jord går til tavlen, hvor jord der er sluttet til den blå nul fra forsyningen.
Dette er uændret fra da jeg købte huset.

Men jeg vil hellere have alm jord nu der er jordspyd.
Når du tilslutter en forbruger med en schuko stikprop til en ​stikkontakt efter dansk system, har du ikke tilsluttet din airfryer til jord. ​Du kunne prøve den billigste løsning, nemlig at købe en overgang mellem dansk stikkontakt og schuko stikprop.
Hybrid stikprop​​​

 


fase
Det er den jeg kalder "jordprop" :)

Den er sluttet til, når air fryer er i stikket.


Prøv at slutte airfryeren til uden din "jordprop"?

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis