Hvilken Dewalt rundsav

Hej. Min gamle grønne bosch håndrundsav kan ikke mere. Den har faktisk gjort det ok og bygget både kolonihavehus, skur, og en masse renovering i huset. Men lige nu kæmper den med at komme igennem en 12mm mdf plade.

Men jeg er hoppet på dewalt istedet og har en nyere 18v Boremaskine. Samt en dewalt dyksav på ledning.

Jeg skal bruge en håndrundsav til alle former for renovering.

Jeg ved at de har de små dewalt, men jeg er bange for at de ikke er så stærke. Og de store er måske for store til lavdetselv projekter?

Den skal nemt kunne skære igennem en 95x45 regel :) Og ellers bare være rar at bruge. 

Nogen anbefalinger?

Takker

Vh.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Uden at have prøvet Dewalt så vælg en med 165 mm klinge, den passer til det meste og vejer ikke så meget som de store.
Saver du med en klinge der er skarp kan den sagtens klare det du skal bruge den til.

Selvbygger med stort S. 
Frederoxx skrev den 26-01-2025 18:38:51

Hej. Min gamle grønne bosch håndrundsav kan ikke mere. Den har faktisk gjort det ok og bygget både kolonihavehus, skur, og en masse renovering i huset. Men lige nu kæmper den med at komme igennem en 12mm mdf plade.

Men jeg er hoppet på dewalt istedet og har en nyere 18v Boremaskine. Samt en dewalt dyksav på ledning.

Jeg skal bruge en håndrundsav til alle former for renovering.

Jeg ved at de har de små dewalt, men jeg er bange for at de ikke er så stærke. Og de store er måske for store til lavdetselv projekter?

Den skal nemt kunne skære igennem en 95x45 regel :) Og ellers bare være rar at bruge. 

Nogen anbefalinger?

Takker

At den ikke kan skære igennem en 12mm mdf, det er vel ikke klingen der trænger til en udskiftning ?

overvej og køb hos bauhaus der er 5 år garanti på alt batteri/el værktøj

https://www.bauhaus.dk/bosch-professional-handholdt-rundsav-gks-165-m-tilbehorssaet?queryID=477d64730eafb263659456d79a326569&objectID=390559&indexName=nordic_production_dk_products&_gl=1*ablym9*_up*MQ..*_gs*MQ..&gclid=EAIaIQobChMIuIqx7_iviwMV8z0GAB21US0NEAAYASAAEgLVS_D_BwE&gclsrc=aw.ds#go-to-attributes

bauhaus har mange andre modeller og mærker

Du kunne jo også købe en Dewalt dyksav 18 volt, den klare 55 mm i dybden (sikkert et par mm mindre hvis du bruger føre skinnen)
Den kan jo også snildt bruges som almindelig rundsav..

Men Ellers laver Dewalt også en tilsvarende 18 volt rundsav som også kan snitte i 55 mm dybde.. LINk

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis