hvilken LED transformer til 5x philips hue white ambience

hej
min gamle 12V ac driver på 0-60watt er stået af og jeg har i øvrigt lyst til lys dæmpet og vil gerne opsætte 5 philips Hue MR16 (gu5.3) pærer i spots huller i badeværelser. Jeg synes at læse min driver/transformer skal være AC, men hvor mange Watt skal den være? Philips skriver et sted, som om den skal være vildt mange watt for at trække 5x5watt LED pærer og deres kompatibel liste har stort set ingen der kan trække 5x MR16 pærer. andre sites snakker om 20-30% buffer ift. watt på transformer, hvad er korrekt?

dæmpning skal bare være med philips dimmer. Skal jeg være opmærksom på noget med hvor langt ned minimums watt på transformeren går?
hej min gamle 12V ac driver på 0-60watt er stået... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Som reglerne er nu skal samlinger være dobbeltisoleret og den nævnte samler skal derfor ind i en dåse for at måtte anvendes. Der findes noget lignende nedenstående hvor du kan sætte flere til hvis du ikke vil købe AMP stik eller lignende og samle det hele. Sådan er både dobbeltisoleret og med aflastning bøde og solide leder er ikke under samme skrue.
https://www.rabat-vvs.dk/shop/lednings-samledaase-med-161981p.html?CookieConsentChanged=1

Eller en JAUS Mini samledåse some r i stil med ovenstående

Alternativt skal du have en dåse og samlemuffer fra fx wago hvor du samler de to ledninger fra LED driveren med lednignerne fra LEDerne. Alle kabeler skal aflastes. 

Men - nu kan det jo være at der er plads til alle 5 ledere under samme skrue og aflastning på LED driveren.

Men vær opmærksom på at ovenstående arbejde skal udføres af en autoriseret el-installatør hvis det skal laves lovligt, da man som privat kun må samle sådan et 12v sæt hvis det hele leveres samlet.

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis