Loftmaling krakeleret - kan jeg reparere det selv?

Hej Lav-Det-Selv 

Jeg har boet i min lejlighed i 4 år og siden jeg er flyttet ind er malingen over mit køkken begyndt at krakelere i små flager. Det skyldes helt sikkert fugt fra madlavningen. Først nu har jeg opdaget, at min emhætte automatisk begynder at skrue ned for sig selv efter et par minutters brug hvilket jo ikke er særlig hensigtsmæssigt. 

Jeg er absolut ikke særlig praktisk. Alt for mange gange har jeg oplevet, at jeg har gjort tingene værre men jeg tænker, at det er en overkommelig opgave?

Jeg skal vel bare købe:

1. lille bøtte loftmaling i god kvalitet
2. maler pensel
3. bredspartel
4. spartel masse

og så egentlig fjerne de løse flager med spartlen, spartel lidt masse oven på og så give det en lille smule maling? Alternativt kan jeg vil også købe mig til at få en maler ud og give hele loftet en tur men jeg tænker, at det vil være billigere/nemmere selv at fikse de få steder hvor malingen er ved at falde af.  

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Din maling skaller af fordi der tidligere har været kalket puds, og nu er der så malet ovenpå med akrylmaling. Derfor er det vigtigt at bruge hæftegrunder før der males.

Du skal skrabe alt løst maling af, måske kan det hele skrabes af, når det sidder så løst. Det vil også give det bedste resultat.

Du skal vaske loftet ned med grundrens efter du har fjernet malingen, herefter grundes og evt. Spartles.

Hvis der spartles, skal det slibes før maling.

Elektronikteknikeren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også