Én karm på vindue med vand i den ene side

Hej LDS!

Har i 2019 fået sat noget 2-lags Rationel Aura vinduer i flere steder i huset. På ét af vinduerne i kun én af siderne ligger der ofte vand i løbet af de kolde dage af året. Der kan sagtens være lidt kondens på nederste del af alle vinduerne, men i ét hjørne samler der sig rigtig meget. Hus fra 1962 med hulmusisolering og gulvvarme. Vi lufter godt ud, da det jo er et gammel hus der er gjort tæt. Her er ikke mekanisk ventilation, men jeg tænker alligevel der kan være noget galt, når det i de andre vinduer ikke er et problem. Er der nogen der har et godt forslag? Har forsøgt at tage fotos både ude og inde. På forhånd tak, god weekend! 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvilket hjørne? Er fugen tæt?

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Som det ses på 4. billede i nedre højre hjørne. Mange tak!

Når du siger fugen, mener du så glaslisten? Eller mener du fugen mellem væggen og karmen? Tak!
Sikkert kondens, tror ikke det er utæt ved ruden.

/BOFH 

Tak for svar. Det der undrede mig er netop der jo altid er kondens på alle ruderne, men netop dette hjørne ligger der vand i hjørnet og der dannes således betydeligt mere kondens end alle de andre hjørner på alle de andre tilsvarende vinduer.
Tak for svar
Jeg har haft tilsvarende problemer med et gammelt hus der er gjort tæt.
Der er meget store forskelle på temperaturen henover en væg - sikkert pga kuldebroer.
Og vinduerne havde samme problem med kondens.
Vores løsning var installation af et ventilationsanlæg.
Nu er ruder (for det meste) tørre og det er svært at forestilel sig at man har kunne leve uden.

Er det det eneste vindue der går helt til gulv?
Nederste del tættest ved gulvet vil altid være koldere og derfor mere tendens til kondens end vinduer i normal højde - hvordan er der isoleret ind under pågældende vindue?

/BOFH

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis