Generelle spørgsmål om fundament

Jeg sad og surfede og undrede mig over et par ting ved fundamenter, særligt punktfundamenter.

1) hvad afgør egentlig dimensionen af punktet? Hvorfor ø120, ø150 eller andet?

2) hvorfor bruger man eternit under jord, selvom de angives til ikke at kunne bruges under jord? 
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Afgørelsen på diameter, dybde, og antal punkter er vist oftest bare et skøn..
Ellers skal der jordbundsprøver og beregninger til...

Eternit er meget brugt til at lukke af mellem bygning og jorden, ​ved punkfundamenter, og det holder fint også under jorden. (de gamle asbest holdige plan eternit, var utrolig holdbare også under jorden)

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 24-01-2025 15:13:18

Afgørelsen på diameter, dybde, og antal punkter er vist oftest bare et skøn..
Ellers skal der jordbundsprøver og beregninger til...

Eternit er meget brugt til at lukke af mellem bygning og jorden, ved punkfundamenter, og det holder fint også under jorden. (de gamle asbest holdige plan eternit, var utrolig holdbare også under jorden)

 Det e nok fordi det er et skøn at jeg ikke kan finde en regel 😅

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis