Hejsa..
Jeg skal til igang med at lave fundament + terrændæk til nyt skur.
Det korrekt er at grave ud til frostfri dybde, støbe 2x H bloke og 2x leca blokke.
Men jeg er desværre doven (eller effektiv :))
Så jeg tænker om ikke jeg kunne nøjes med at grave ca 30 cm ned, skrue nogen jordskruer i hjørner og per 1m cirka.
Så noget beton i og mure 2 rækker leca ovenpå.
Teorien er så at det tryk der måtte komme tages af jordspyd og man stadig har fordele fra et linje fundament, med ordentlig lukkning op mod terrændæk.
Det er nok ikke helt efter anvisningerne, men burde gøre det meget nemmere og minimere jord håndtering.
Er der nogen der har erfaringer med lignende "nemme" løsninger for fundament til sekundært byggeri ?
På forhånd tak
mvh
SpockBoom