Hej..
Håber der nogen kloge hoveder der ved mere om det end jeg og beklager den længere uddybende smøre!:-)
Danfoss DHP-AQ 13 med maxi 180L vandvarmer
750L buffertank som holder varmen fint når pillefyret engang imellem bliver sat startet!
Bolig 210kvm ældre gård der nyrenoveret mned energiglas god isolering osv, alt rør og el ligeledes også nyt, det er kun skallen som er blevet genbrugt så opvarmning 130kvm gulvvarme og resten radiatorer.
Når mit problem er at med en kompressorpå13kw burde jeg havemere end rigeligt til opvarmning!, men uanset hvad jeg stiller op så kan varmepumpen IKKE kommer over 41grader i fremløb!, jeg har gravetog læst alt hvad der er at finde på nettet osv og afprøvet alt muligt forskelligt! uden held!
Der er fejlsøgt og kørt manual test af diverse, alle snavsfilter er adskilt og renset 2 gange!, systemet er ligeledes også skyllet kraftig igennem og tømt magnetisme filterhuset, der "pillet" ved kurve som har været indstillet til max uden held, der justeret intergral, hypotese osv uden held, der justeret/kalibreret følere uden held, alle rør er godt isoleret, det luftet godt ud i system alle vejne ad hvad jeg kan finde udluftning osv osv.
når kompressor kører kommer trykrør fint op på 50-140grader alt efter hvor længe den kører og kølemiddel er imellem 2-30grader og der ingen alarmer med flow, for lavt kølemiddel eller andet!
Den eneste måde jeg endtil videre kan få den op i temp er hvis jeg sætter tilskudvarme til sammen med kompressor og køærer f.eks trin 2(6Kw) så fyrer den fint op på f.eks. 50grader! og varmt vand kommer op på 70grader på under 1 time! og når den afrimer så er detogså hammervarmt udenfor på kompressoren, men bliver aldrig varmt i inderdelen!...
Så nogen der har nogle rigtig gode bud eller ved noget eller bareen mistanke som jeg ikke har oplyst afprøvet, så bare kom med et bud, alt modtages:-)
min sidste tanke er at der må været noget større tilgroet i systemet i indedel som forhindrer varmen i at komme frem ordentligt, men den har fint flow!, jeg fatter det ikke og det ender md flere grå hår hvis der ikke snart sker et eller andet, det jo et latterligt dyrt anlæg fra nyt, så skal det sku bare virke det lort!!
på forhånd mange tak for alle de gode og fremragende inputs;-)