OSB3 plader som underlag til P6 bitumenplader på fladt tag?

Jeg vil bygge en 5x6 m dobbelt carport som sommerprojekt og har tænkt mig at anvende sorte P6 bitumenplader som tagplader, da de er pænere/larmer mindre når det regner en de ”traditionelle” trapezplader.
Taget bliver fladt med en hældning på ca. 6%.
For at undgå tjæredryp på min bil fra pladerne har jeg tænkt mig at lægge 22mm OSB3-plader med fer&not på spærene som underlag for P6 pladerne, men: kan jeg bare skrue P6-pladerne direkte på OSB3-pladerne, eller skal jeg fx. skrue 38x57mm lægter fast på OSB3-pladerne og så skrue P6-pladerne på lægterne, så der er ventilation mellem P6-pladerne og OSB3-pladerne?

Venlig hilsen Hans
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på siden  
Ja det kan du godt..
Jeg ville bruge tagbrædder og Tagshingels
(ville også kunne bruges med osb 3 plader)

Vi prøver igen, i morgen --
Hej Jens, tak for svar. Dvs. at jeg bare kan skrue P6 pladerne direkte på OSB3 pladerne.
Jeg har vil bruge P6 plader fordi de er ligner de B7 plader der ligger på mit hus.

Jeg overvejede også rupløjede tagbrædder, men det er nemmere/hurtigere at bruge OSB3 😁. 

Venlig hilsen Hans 
Hvis du med 6% fald mener 6cm fald per løbende meter er du under grad-tallet som onduline-plader kan lægges ved. Du skal op i 10-15 grader => ca ​18cm/m eller mere.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Hvis der ikke er mere fald, er tagtypen vel ikke så synlig?
Har lige lagt ståltrapetz med antikondensdug på min garage, det støjer ikke mærkbart mere, end de gamle bølgeeternit plader.
Antikondensdugen tager rigtig  af støjen, i forhold til ståltrapetz uden.

Og så behøves du jo ingen undertag...

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis