Fliser med op kant/epoxy eller PU maling

Hej
Jeg er i vildrede over hvilken tilgang jeg skal vælge for næste skridt i processen. Formålet ​er at skabe nogenlunde vådrumssilring. Der er ikke afløbsrist på i gulvet. 

Der er pt fermacel plader omkring en ny støbt gulv, og spørgsmål er om jeg skal lægge fliser først, for at få den op kant der er med fliser.

Eller skal jeg simpelthen male PU/Epoxy på kanten af fermacel plader og dermed opnå samme effekt som med fliser ?

Håber nogen kan kaste lys over problematikken.
Pft
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvorfor vil du vådrumssikre et rum uden gulvafløb?
Hverken fliser eller epoxymaling tæller i øvrigt som vådrumssikring, så du er nok nødt til at forklare lidt mere om hvad det er du vil lave.

Selvbygger med stort S. 
Hvilken slags rum er det?

Hvis der ikke er gulvafløb eller bad/(hånd-)bruser tæller det ikke som vådrum og derfor ikke krav om vådrumssikring.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Det drejer sig om gæste toilet hvor vi har vaskemaskine. Årsagen er primært ekstra sikkerhed hvis nu hvis der sker et uheld at gulvet kan klare noget vand.
Vi har også små børn der muligvis nogen gange glemmer at slukke vand i håndvasken.

Du kan male med vs30 inden du lægger fliser. Men lidt underligt at vådrumssikre i et rum hvor det ikke er nødvendigt. 

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på epoxymaling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også