Timer på miniovn Sikkerhed?

Hej igen til Jer.
Jeg har sådan en miniovn med timer som går til 60min. Denne ovn vil jeg gerne ha til at varme ca 100gr i 24 timer, men det kræver at jeg blokere timeren. Vil det påvirke sikkerheden? eller hvorfor er der overhovedet en timer på som ikke kan stoppes.
På forhånd tak.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når temperaturen er så lav som 100 grader, er det næppe et problem med at have den tændt i så lang tid. Du skal dog være 100% sikker på at termosikringen ikke også bliver blokeret. Eventuelt kan du montere en eller to ekstra termosikringer. Hvis det er typen, der skal loddes i koster de under 10 kr stykket.
Hej Gode Ven. tak for svar. Når jeg bare ville blokere timeren så var det får at undgå og skille den ad. Hvis jeg skiller ovnen ad så kan man måske sætte en afbryder ind som bypasser timeren, Men det var det jeg ville undgå. Hvor sidder termosikringen? Og hvad er det jeg i så fald skal købe?

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
Termosikringen sider et eller andet sted inde i ovnen. Den springer lige som en almindelig sikring hvis den bliver for varm. Det er for at sikre at der ikke opstår brand, hvis termostaten ikke virker og der varmes konstant.

Hvis du blot fastholder en mekanisk timer, vil du ikke udkoble termosikringen. Så skal du nok ikke bekymre dig. Jeg troede at du ville kortslutte timeren. Hvis du gjorde det, ville der vær risiko for at du også kortsluttede termosikringen.

Så jeg tror ikke du skal bekymre dig om ekstra sikring. Ellers fås de her til forskellige temperaturer:
https://www.elextra.dk/p/termisk-sikring-128c-250v-10a/H25330

Super tak Det var netop min tanke at lave en dims så timeren bliver stoppet i at gå i 0.

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
Enkelt dejligt når noget er simpelt 😀

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner