Sagen er den, at vi gerne vil renovere badeværelse. Vi har ikke mange penge, så vi vil gerne se, om vi kan finde en lovlig, god og billig måde at gøre det på. Ja, det lyder vanvittigt...
Vi vil gerne
- Beholde nuværende gulv for ikke at etablere ny vådrumsmembran og beholde pæne fliser på væggen.
- Støbe, indlægge elgulvvarme (få elektriker indover) og lægge fliser eller silkecement på.
- Holde bruseområdet i niveau, her støber vi ikke. Således beholder vi allerede etableret fald og afløb urørt.
- Nye møbler etc.
Udfordringen er, at vi har et "ekstra" afløb under vasken hvor der sidder en vandlås. Vi går ud fra, at vi ikke kan dække den til, da vandlåsen sidder her. Vi forstår godt, at man ikke kan forhøje afløbet, og derfor har vi tænkt, om man kan lave fald hen mod det, og på den måde overholde reglerne. Vi har også diskuteret at få nyt afløb i, men så forestiller vi os, at der skal lægges vådrumsmembran over det hele, hvis man først begynder at banke. Vores afløb er af rustfrit stål og med tragt. Vi vil sætte stor pris på de råd i måtte have :-)