Badeværelse, to afløb og nyt gulv.

Sagen er den, at vi gerne vil renovere badeværelse. Vi har ikke mange penge, så vi vil gerne se, om vi kan finde en lovlig, god og billig måde at gøre det på. Ja, det lyder vanvittigt...

 Vi vil gerne
  1. Beholde nuværende gulv for ikke at etablere ny vådrumsmembran og beholde pæne fliser på væggen.
  2. Støbe, indlægge elgulvvarme (få elektriker indover) og lægge fliser eller silkecement på.
  3. Holde bruseområdet i niveau, her støber vi ikke. Således beholder vi allerede etableret fald og afløb urørt.
  4. Nye møbler etc.
Udfordringen er, at vi har et "ekstra" afløb under vasken hvor der sidder en vandlås. Vi går ud fra, at vi ikke kan dække den til, da vandlåsen sidder her. Vi forstår godt, at man ikke kan forhøje afløbet, og derfor har vi tænkt, om man kan lave  fald hen mod det, og på den måde overholde reglerne. Vi har også diskuteret at få nyt afløb i, men så forestiller vi os, at der skal lægges vådrumsmembran over det hele, hvis man først begynder at banke. Vores afløb er af rustfrit stål og med tragt. Vi vil sætte stor pris på de råd i måtte have :-)

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på siden  
Et par billeder af vandlås ​og afløbsrør ​ville gøre det nemmere at komme med svar..

Vi prøver igen, i morgen --
Mange tak og Ja, selvfølgelig!! Det er måske også ret vigtigt at nævne at afløbet fra bruseren støder til det "ekstra" afløb under vasken. 

Du kan få en forhøjer ramme til risten/vandlåsen, du kan læse lidt mere her LINK
Man skal bruge tec-7 montagelim..
Men det kræver nok en ny rist og ramme..

Er selv igang med et lignende projekt, har dog gulvvarme nu, men ligger nye gulv fliser oven på de gamle.

Jeg købte en ny rist, i et mere moderne design.. (sidste billede)




Vi prøver igen, i morgen --
Problemet med den løsning er, at den ikke er lovlig.. Og det går ikke der hvor vi bor. Som beskrevet har vi overvejet at lave et fald hen i mod det. Et fald som flader helt ud og planer plant med det nuværende gulv, og på den måde, kan vi fastholde det nuværende afløb. Men vi er i tvivl om, om det er lovligt :-)
Det ser ud til at du har et af de Blucher afløb der kan justeres i højden. Dvs den øverste flange kan skydes op og ned i afløbsskålen, og dermed tilpasses til gulvhøjden.

Elektronikteknikeren
Uhh smart! Men igen, hvis vi først begynder at banke i fliserne, så skal vi i princippet have alle fliser af for at etablere vådrumsmembran. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis