Pakninger til bundventil

Hej LDS

Nogle f jer der ved hvor jeg kan få 1 1/4" gummipakningner til bundventil i badeværelsesvask? Har været i forskellige byggemarkeder og kan kun få sådan en skumpakning (i et sæt) som desvære bliver mast helt flad og ikke lukker tæt i den vask jeg har.

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den skal vidst være meget tyndere og konkav så den føler bunden af vasken og bundventilen.

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
Den kan fåes hos alle vvs grossister, og vvs netbutikker. Koster ca. 50kr

Selvbygger med stort S. 
Superdiy skrev den 21-01-2025 21:52:47

Den kan fåes hos alle vvs grossister, og vvs netbutikker. Koster ca. 50kr

Har du et tip til hvor og hvad de hedder? For hos de VVS butikker jeg har været har det kun været skumvarianten jeg kunne få. 

VVS nr.: 747695010 eller VVS nr.: 745151603
koster hhv. 12,5 og 28,35+moms hvis jeg skulle købe dem hos Ahlsel

Selvbygger med stort S. 
Annonce
Superdiy skrev den 22-01-2025 09:48:21

VVS nr.: 747695010 eller VVS nr.: 745151603
koster hhv. 12,5 og 28,35+moms hvis jeg skulle købe dem hos Ahlsel

Så vidt jeg kan se er begge pakninger den der sidder på undersiden af vasken. Jeg skal bruge den der side inde i vasken.

Er det ikke bare sådan en tynd skumgummifætter der sikrer bundventilen ikke trykker ujævnt på vasken?
Hvis den ikke findes koster en ny bundventil incl pakninger under 200 kr

Selvbygger med stort S. 
Superdiy skrev den 22-01-2025 13:28:32

Er det ikke bare sådan en tynd skumgummifætter der sikrer bundventilen ikke trykker ujævnt på vasken?
Hvis den ikke findes koster en ny bundventil incl pakninger under 200 kr

Der har siddet sådan en skum en før. Og den har jeg også monteret men den slutter slet ikke tæt og bliver flad. Har 2 andre vaske med en gummipakning så ventilen slutter tæt mellem ventil og vask i bunden. Måske jeg har en speciel vask :-D

køb unigum. Perfekt til det formål. Rul det som en pølse og skær af med hobbykniv når det resterende kommer op efter skruning.

Altså hvis det drejer sig om tætning på overdelen af vasken. TIl underdelen skal du bruge rigtige pakninger.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis