Jeg er ved at renovere badeværelse og i den forbindelse spekulerer jeg på rørføringen af toiletafløbet. Faldstammen i gulvet er placeret op mod en anden væg og afløbet fra toilettet er derfor ført med 3 stk 90 graders bøjninger (inklusiv den, der kommer fra indbygningscisternen).
Toilettet har ikke skyllet særligt godt, men har oftest krævet flere udskylninger.
1) Kan det skyldes rørføringen, eller blot et toilet, der er dårligt til at skylle (det har jeg været ude for andetsteds)?
2) Skal toilettet flyttes hen over faldstammen, eller vil det være ok at beholde den nuværende placering?
3) Vil det hjælpe med 2 x 45 graders bøjninger i steder for de 90 grader (hvis der er plads).
4) Afgangen fra toilettet er 90 mm, der føres over i 110 mm. Vil det have negativ indflydelse hvis røret føres i 90 mm og først bliver 110 mm hvor det går ned i faldstammen?
Af hensyn til den øvrige indretning af badeværelset vil jeg helst beholde den nuværende placering af toilettet, men det kan lade sig gøre at flytte det.
På forhånd tak.