Udstue i 2 plan ?

Hej,

Jeg går lidt med tankerne om at etablere en udstue. Udestuen skal selvfølgelig overholde reglerne hertil.

Er der nogle der ved om uopvarmede udestuer må etableres i 2 plan såfremt de overholder højdegrænseplan ?

(Byg og forvirring er ikke til megen hjælp)
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det på linket er 1 plan, men ser DYRT ud.

Jeg kan ikke se der skulle være noget til hinder for at få lov til at lave 2 etager i en udestue, forudsat du overholder krav til både loftshøjde og maks byggehøjde.

Selvbygger med stort S. 
Tak for linket, det ser ikke helt billigt ud, men derimod super lækkert! 
Jeg tror jeg vil undersøge nærmere så. tak for svar! 
Det vil næppe være billigt at bygge en udestue i to plan. De bygges ofte i lette materialer, men det er muligt hvis ​det skal holde en etageadskillelse. Man skal også være opmærksom på at begge plan tæller med i byggeprocenten.
Jeg har ca 8% tilbage i byggeprocenten på en 1150m2 grund, så jeg tænker godt det kan blive fint. 
Jeg overvejde om det var muligt at svejse konstruktionen incl etagedæk op i stål Ex 100x100 i 5mm godstykkelse og herefter simpelthen "bare" bestille vindueselementer og fylde "hullerne" ud. 

Der skal selvfølgeligt laves statiske beregninger af det.
Tanken var at etablere det med randfundament og betongulv. (uden varme selfølgeligt) 

Jeg er udmærkert klar over at det ikke bliver en billig løsning, men med min kvadratmeterpris (som jeg godt ved er noget lavere for udstuen) burde investeringen sagtens kunne være rentabel. 
Grunden til at jeg ikke ønsker det klassificeret som beboelse er simpelthen grundet beskatningen, den vil som jeg forstår stige voldsomt såfremt kvadratmetrene skal tælle med. Derudover ​kommer jeg nok aldrig i mål med varmetabs beregningen grundet ​det store ønskede glasareal.
Det er et drivhus til palmer m.m. du er ved at bygge.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis