Maling dækker ikke visse steder på vægen

Håber, der er en venlig sjæl, der kan give et godt råd.
Jeg har malet min nye lejlighed, men en enkelt væg er ikke blevet som forventet. Som det fremgår af billedet, er der farveforskelle eller områder på væggen, hvor det ser ud, som om malingen ikke dækker ordentligt. Det kan ikke ses, når man står direkte foran væggen, men kun når man kigger langs vægen.

Alle andre vægge er pæne og som forventet, uden farveforskel. Da jeg har malet en hel del gange før og ikke tidligere har oplevet dette, ved jeg ikke helt, hvad jeg skal gøre.

Jeg har malet vægen over tre gange, over tre dage med Flutex Pro 5, og væggene har været helt tørre, inden jeg har påført næste lag vådt-i-vådt. Væggen var hvid i forvejen, og farve forskellen har være cirka det samme sted mellem alle tre lag.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds.
Fortæl lige hvad du tror der var på væggene, og hvad gjorde ved dem, før du malede?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍

Jeg har haft nøjagtig samme problem, også med Flutex Pro måtte male det 3 gange før det blev rimelig, men stadig væk en anelse flimmer.
Det var på forgrundet glasfilt..

Det virker som om malingen tørre for hurtig, så den ikke flyder ret godt sammen og bliver lidt mat i striber.
( der var ikke ret varmt i rummet så ikke derfor)

Vi prøver igen, i morgen --
Tak.

Det kan jeg sige med ret stor sikkerhed, da det er forholdsvis nybygget. Der er filt på væggene, og der er oprindeligt malet med flutex 5 (hvilket tidligere ejer også har malet med). Jeg har lappet skruehuller og vasket væggen med grundrens inden maling.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også