Staldprojekt

Hej jeg er ny på siden og  ret uerfaren handywoman med hænderne skruet nogenlunde på. Jeg er glad ejer af gammel stald, som jeg gerne vil lave til gildesal med toilet. Jeg er faldet over det der hedder fibercementplader, som beskrives hos jem og fix som brugbare på gulv. Er der nogen her der ved om jeg kan lægge pladerne (60x120) som store fliser? Skal de på med fliselim med fuge mellem? Bør jeg male dem på kanterne inden og kan de holde til slid og til at gå på? Venlig hilsen Pipi
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det var godt nok det sidste produkt jeg ville lægge på gulvet. Du vil få et langt bedre resultat med nogle billige klinker eller et slebet betongulv uden det koster mere pr m2.

Hvis du gør det alligevel så skal du være opmærksom på gulvet skal være helt lige inden du går i gang pga det store format. Er gulvet ikke lige er det stort set umuligt at undgå spring i højden mellem pladerne. Det samme gælder selvfølgelig ved klinker.

Selvbygger med stort S. 
Er nok enig i at produktet ikke er det mest oplagte til dit projekt. Det kan dog komme an på flere ting, som f.eks. dit nuværende undergulv mv.

Vær opmærksom på at produktet rigtigt nok kan bruges på gulv, men at dette er i producentens 16mm udgave. Jem&fix fører så kun 12mm udgaven hvilken ikke kan bruges. Så lidt misvisende af jem&fix.
Prisen stiger en del i 16mm varianten. Så prisargumentet for pladen er som Superdiy også siger, ikke gangbar.

Hvor jeg mener produktet kunne have rigtig fin anvendelse er som trykfordelende og varme fordelende plade over xps sporplader med et tyndere klik gulv over. Men tænker ikke du har gulvvarme i projektet. 

Meninger som er velbegrundet og altid med forbehold
Har du er varenr. fra Jem & Fix, da det lyder underligt med Fibercementplader for gulv.
Det er vel ikke en læsefejl mellem gavl og gulv?
jem&fix har SCG cementboard fra BMC. De er brugbare/godkendte i visse gulvkonstruktioner. Dog ikke godkendte i det format der sælges i jem&fix, 12mm. Desværre et eksempel på mangelfuld vejledning fra jem&fix som kan få lds personer til at begå uheldige konstruktioner. 

Meninger som er velbegrundet og altid med forbehold
Tak for jeres svar. Jeg skal have støbt gulvet.  Der har et niveauforskel på op til 10 cm. Jeg er blevet rådet til at komme et tyndt lag fliselim på og støbe ovenpå mens det er vådt så der kommer 14 cm. Ovenpå det dybeste sted og 4-5 cm. Det tyndeste sted. - men først skal jeg have afløb og vand ført, der hvor der skal være toilet😅. Jeg tænker det bliver klinker ovenpå, men det var fristende med de store plader. Man kan få dem i 16 mm i 120 x 140 cm. til 425 kr i Silvan. Pga pladsmangel har Jeg også overvejet at sætte dem indvendig på en tyk ydermur, der ikke er godt isoleret hvor toilettet skal være. Venlig hilsen Pipi
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også