Hej,
Jeg tror vores køkkenknive er ved at ruste og at de "smitter" hinanden. Jeg har dog svært ved at se forskel på de små rustpletter og mærker fra opvaskemaskine eller fastbrændt madrester.
Vi fik splinternyt køkken for et par måneder siden, så jeg tvivler på at det kunne være opvaskeren der er ved at ruste. Jeg er dog bekymret for at rusten fra knivene kan sprede sig til andre ting.
Hvad kan vi gøre ved dette? Kan man slibe det væk? Lægge det i eddike? Smøre det med et eller andet? Og er der en (mere eller mindre) garanti for at det forsvinder eller er det blot en lappeløsning?
På forhånd tusind tak.
PS: Jeg har vedhæftet billeder af knivene. Det er altså ikke de store mærker langs siden af bladene jeg snakker om, men de brune pletter på selve knivsæggen, og på siden af nogle af knivene, tæt på æggen og tæt på håndtaget. Jeg har markeret dem. På nogle af knivene er det småt, næsten usynligt, men som skrevet, er jeg bange for det er ved at sprede sig.
Ja, vi smider knivene i opvaskeren som alt andet. Hvis det ikke må komme i opvaskeren, skal jeg ikke have det. Hver sin smag :)