Rep. Betongulv

I garage har jeg fjernet en gammel lift og gulvet skal fyldes op så det ikke revner efter kort tid.
Jeg forestiller mig noget lignende:
1. Suge vand og rense for løs grus.
2. Rengøre kanter så der er en overgang at binde på når rep.mørtel fyldes op til kant.
SPØRGSMÅL:
1. Skal der primes eller laves tynd cement snask ?
2. Hvad fylder jeg i hullet? 😊

Når jeg er færdig med rep vil jeg MÅSKE give gulvet en behandling som tåler palleløfter og højtryksvask.
- Hvad anbefales her som kan købes af almindelig dødelige?
vh. Dani

Mvh

Dani Schulze

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal under alle omstændigheder have gjort alle kanter helt rene. En lille højtryksrenser er rigtig god til opgaven. Så er en “cement/vand” vælling god at få smurt på kanterne. Hullet ville jeg fylde med en støbemix/cementblanding 5:1.

Søren O
Det lyder måske dumt men skal den vælling tørre helt inden næste step?

Mvh

Dani Schulze

Svumning og støbning laves i samme arbejdsgang, det må ikke tørre ud inden du fylder op med beton. Og du bør afdække det hele med plastik mens det hærder.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Bemærker også at der står vand i hullet og eksisterende beton ser våd ud - underlaget skal være sugende (mere tørt) inden du svummer og støber nyt ellers vil der være forringet binding mellem nyt og gammelt.

/BOFH

Fantastisk. Tusind tak for god vejledning.
Siger vand op og sætter varme på.

Mvh

Dani Schulze

Annonce
Jeg er nu endelig gået Igang. Skal der arbering i? Og hvilken beton er bedst til opgaven?

Mvh

Dani Schulze

Du kan godt fylde armering i, hvis betonen mod siderne er fast kan du også sætte noget forankring ind i dette og modvirke revnedannelse, eg galvaniseret karmskruer eller kamstål limet med injektionsmasse som du sørger for at binde dit armering fast imod med bindetråd.
Blanding har du ovenfor fra Søren, sørg for at den er så tør som muligt for at minimere risiko for svindrevner og lav afdækning med plast når du er færdig med at pudse overfladen af.

/BOFH 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis