Hej,
Der er i forbindelse med installation af en fjernvarmeunit sprunget et indstøbt rør til en radiator. Det er en sag for forsikring som har været igang med alle mulige undersøgelser for bla. fliseklæb med asbest, fugtmåling i beton og boreprøver for at finde ud af gulvets opbygning.
Der er direkte fjernvarme i varmesystemet, som består af 3xgulvvarme og 5xradiator.
Alle samlinger er støbt ned i gulvet.
Øverst ligger et laminatgulv af nyere dato, under dette en dampspærre. Dernæst et lag teglklinker, så 10 cm beton. Ifølge tegninger skulle der så være 75mm isolering, hvilket ikke kunne påvises ved boreprøve.
Huset er bygget i 1985.
Jeg er kommet til den konklusion at alle gulve skal op og genetableres efter moderne standard, med gulvvarme i hele huset.
Mit spørgsmål er så: Må forsikringen tilbyde at lappe røret og udbedre følgeskaderne? Eller har jeg nogen form for argument der taler for at banke gammelt væk og etablere nyt der hvor skaden er sket?
Vi skal nok genhuses, da det er en betragtelig del af gulvbelægning der skal skiftes, og bad er pt. ude af drift, så der er også sat en badvogn op. Har varmet huset op siden 1.dec med elvarmere, så næste elregning bliver også træls.
Størstedelen af den erstatning hvis de kun vil lappe og udbedre, bliver kørt på genbrugsstationen til sommer når jeg tænker at gå i gang selv.
Jeg har gjort mit forsikringsselskab opmærksom på mine intentioner og er med på at jeg ikke får betalt et nyt lækkert isoleret betongulv med varme, men hvad kan jeg forlange/forvente at blive kompenseret for?
Venlig hilsen
Henrik