Problemer med stikkontakter

Hej, jeg har sat et par ekstra stikkontakter op nogle steder på den gamle gård. Udenfor og i lade og værksted. Jeg købte nogle af de billige udendørs i Harald eller Jem & Fix.
De virker jo. Men jeg er træt af at man tit skal kæmpe lidt for at få stikket presset indenfor i stikkontakten. Der sidder vel sådan en stænkklap eller sådan noget, og når man lige kommer igennem går det fint. Men det er et irritationsmoment.

Er der et trick til at fixe det?

Ellers har jeg også tænkt på at skifte dem, men det undrer mig lidt med prisen. De billige udendørs stikkontakter (som jeg har) koster 20-30 kr, og de næste jeg finder koster 200-300 kr. Der burde være noget mellemvej, men jeg kan ikke rigtigt finde nogen. Nogen som har fundet noget?

Mvh
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
For 30 kr. skal du vist bare være glad for at de virker. ​Men du har ret, LK's er meget dyre.
Det du beskriver som stænkklap i hullerne, mener jeg er børnesikring.
Men ja, det kan være noget bøvl og der er vist ingen metode til at omgå dem.
Har selv enkelte af disse billige kontakter, de er ikke anbefalesværdige, - pludselig følger halvdelen af kontakten med når man trækker stikket ud, fordi plastikken er blevet mør og knækker. Og de sad endda indendørs.

Så hvis du finder nogle i mellemprisklassen, så er der givetvis andre, der er interesseret.
At de går sejt i hullerne pga pillesikring er også en udfordring med LK (Opus mm), dog ikke oplevet at de følger med ud.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

De billige stikkontakter lyser langt væk af gør det selv arbejde. Ingen anstændig elektrikker, med respekt for sig, selv vil montere dem.

Søren O
Hvis du kan leve med det er schukostik koster både Legrand og Berker ca. ½ af LK's

Selvbygger med stort S. 
Annonce
Er det ikke bare et spørgsmål om tid før “danske skik” mere eller mindre bliver udfasede. Synes det er frustrerende nærmest ikke at kunne købe en ny maskine med “dansk stik”. Går man op i jordforbindelse hænger det ikke sammen. Det er dog en langsommelig affære, problemet har været der i omkring 50 år.

Søren O
Der ingen tvivl om, at det er en fejl at man lod LK og NES i sin tid bestemme hvordan jordforbindelse i Danmark skulle være.

Prøv at kikke på Biltema. Deres udendørs kontakter og stikkontakter vil jeg sige at være en mellemting mellem j & f og så Opus.
Stikkontakterne fåes i både en Schuko og dansk udgave.

Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Jeg havde samme problem med en forlængerledning med stikdåse. Et lille “pifte silikone hjalp.
Det er da værd at prøve.

Træd ikke på mine ledninger :o)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis