Hey LDS-folk, og især ventilations sagkyndige
Min første tråd her, har efterhånden læst en del tråde igennem her og føler mig efterhånden ret tæt på en løsning. Men vil nu stadig gerne have jeres besyv med 🙂
Jeg har dette hus på 150kvm, med 35grader taghældning og 160cm gangbro (skraverede areal) hvor jeg påtænker mig at anskaffe et Nilan 300 LR anlæg med CTS602 styring.
Jeg kører 600mm fast lyddæmper på hvert rum.
Ved ind/ud på anlægget kører jeg en 900mm Fast lyddæmper..
Indtag og udkast, bliver midlertidig i galven, da vi skifter tag om et par år. Gavlen, hvor anlægget står ved, er mod syd, ved godt det ikke er optimalt, men synes det passede bedst ift rørføringen.
Køkken, krea, gang og TV stue er et åbent areal.
Alle afgreninger bliver stortset med 45grader grenrør. Istedet for T, for at mindske tryktabet.
Mine spørgsmål og usikkerhed går lidt som følger.
- Kan jeg placere mine ventiler tættere på gangbroen, så jeg ikke skal ud og rode ved tagfoden?
- Kan jeg bruge en flex lyddæmper på 900mm for at spare lidt penge ved hver ventil? Eller giver det for stort tryktab og ikke nok lydisolering mellem rummene?
- Ser systemet nogenlunde afbalanceret ud?
- Er der ellers nogen kommentare på fejl og mangler?
På forhånd tak