Radiator(er)

Hej
Vil høre om der er en venlig sjæl der kan hjælpe her, eller kan svare på dette her?

Jeg bor i en lejlighed hvor der er 2 radiatorer sammenhængende på samme streng, men med en måler på hver radiator.
Håber det giver mening
Men kan ejendomsselskabet eftersom der er en måler på hver sin radiator kræve opkrævning på begge målere? ​Der er en måler på begge 2
Tænker bare at der reelt “kun” er een radiator men bare opdelt med et rør imellem?

Eller har jeg misforstået det?

FlemThom🙂

Hilsen mig 👍
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Et billede af rørføringen kunne have fortalt lidt mere, men det er ikke afgørende. Målerne er de samme om de monteres på en lille eller en stor radiator, men det er radiatorens effekt der er vigtig. Er det en stor radiator, er “beregningstallet”, som bruges sammen med målervisningen, stor. Det er helt korrekt at der er monteret en varmemåler på begge radiatorer.

Søren O
50 % er fast udgift, så antallet af kvm. Alle tallene ind i et regneark. Du får intet ud af at spare.
Se dette billede
Er lidt bedre også med rørføringen 

Hilsen mig 👍
Det er godt nok nogen “tykke” radiatorer med “kæmpe” hedeflader. Er bageste radiator blot koblet til enderne (top og bund) i forreste radiator? Er bageste radiator så væsentlig koldere end den forreste?

Søren O
Hej Søren
Den er koblet til med de 2 rør i top og bund
Og ja den bagerste er lidt koldere end den forreste

FlemThom 

Hilsen mig 👍
Annonce
Returløbet til varmeanlægget burde have været koblet til den bageste ende at bageste radiator. Det ville have sikret en bedre varmefordeling i radiatorerne.
Med hensyn til varmemålerne er der ikke noget problem.

Søren O
Hej Søren

Ok, tak for svar 😊👍

Og ikke mindst, forklaring 👍

Hilsen mig 👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere