Evt tilbygning med bad - hvor starter man?

vi overvejer om det er muligt at få et forældrebad i forlængelse af vores hus. Jeg har rimelig godt styr på, hvad vi må ift højde, krav osv. men jeg er meget i tvivl om, hvor man starter afklaringsprocessen henimod at afklare om det er muligt og i så fald hvordan.

Helt konkret er det særligt sambygningen visuelt med eksisterende bolig, som volder os problemer. Hvordan får vi afklaret hvad der er pænest - også om 15 år? (Ture i området giver ikke meget hjælp, nærmere kun afskrækkende eksempler).

Dernæst er der hele pris-elementet. Materialer kan udregnes so-so. Arbejdsløn er straks værre. Jeg vil tro, at vi - med god planlægning og lang tidshorisont - kan klare fundament, tag og vægge selv. Men at vi skal have hjælp til el (jeg fører gerne tom rør osv), vvs (særligt gulvvarme er ukendt for os), kloak (fordi, loven, ik) og “sammensætningen” mellem ny og gammel bygning. Resten tør jeg godt kaste mig ud i. Minus fuger. Dét skal en prof gøre.

Arealmæssigt taler vi 15-20kvm Max til (nyt) badeværelse (brygges med alt teknik er i tilstødende lokale) + udvidelse af soveværelse og walk in. Fordi vi skal skifte tag om 5-10 år vil vi vælge tagpap eller lignende (billigst, og så ens med resten til den tid). Hvorvidt det - som resten - skal være filset hvidt, træ eller cement plader er æstetiske overvejelser (og pris naturligvis).

Bad ​skal være dobbeltbrus (nul badekar) og helt normal sanitet (intet ​vola). Så intet fancy pansy ​dér. Og heller ikke de vilde vinduer.

Er der sider, hvor man kan regne på sådan noget? Er der tommelfingerregler for det?

0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis