Transport af 2 el-cykler udenfor trailer?

Hej med jer

Jeg går og spekulerer på hvordan vi kan få vores 2 el-cykler med på tur til sommer og samtidig kunne udnytte alt pladsen oppe i traileren til telt, bagage, grej osv. uden de skal stå der oppe i og fylde.  - Da cyklerne er relativt tunge vil jeg gerne undgå løsningen med tagbøjler på bilen, for at få dem derop. 
Jeg kan se relativt mange campingvogne har cyklerne foran på trianglen/trækket, men jeg kan ikke få den løsning til at passe på min almindelige branderup trailer, den har et noget kortere træk, da den er uden bremser. Jeg synes jeg kan måle mig frem til at jeg så får begrænset mulighed for at dreje med bilen, uden at jeg kommer om i cyklerne. Jeg kan også se det er muligt at få et sæt der ligner tagbøjler til at sidde oven på traileren, men igen pga. vægten vil jeg gerne undgå at bikse dem derop. 
Jeg har googlet mig tyndhåret for at se om der findes et beslag af en art der muliggør at have cyklerne bag på traileren, ligesom man se mange campingvogne har, men det er ikke lykkes mig at finde. Jeg går med tanken om selv at svejse en konstruktion sammen som gør vi kan have cyklerne omme bag på vores trailer. Vi har høje sider på traileren og trailerens hjul sidder på siden og ikke under kassen, så derfor er der umiddelbart ikke noget der stikker længere ud til sidder eller bagtil, end hvad der er lovligt. Jeg har en lille primitiv skitse vedhæftet som jeg tænker man kan "sænke" ned over siderne, helt ude ved kanten, så må de kunne blive stærke nok til at bære cyklerne og at traileren også kan holde til trækket og de vrid det giver. 
Har folk nogle erfaringer eller gode idéer de vil dele? (gerne billeder/links) 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du kan få plads til cyklerne foran på traileren er det bedste løsning. Prøv evt. at spænde et brædt på tværs af trianglen der indikerer hvor meget forreste cykel fylder. Så kan du tjekke om cyklerne begrænser dine manøvremuligheder for meget.
Ved montering af cyklerne bag på traileren skal du sikre dig at du stadig har vægt på bilens kobling. Manglende kugletryk giver meget usikker kørsel, og duer ikke.
Kunne du evt. placere en cykel på hver side af traileren, så cyklen sættes lavt over hjulene. Der skal så laves nogle specielle beslag.

Søren O
Hvad med ovenpå traileren og så blot en rampe at køre dem op med?
Bortset fra jeg ikke kunne drømme om at slæbe traileren med på ferie, ville jeg også bare lægge dem ovenpå resten af lasten på traileren.

Selvbygger med stort S. 
Superdiy skrev den 12-01-2025 20:31:17

Bortset fra jeg ikke kunne drømme om at slæbe traileren med på ferie, ville jeg også bare lægge dem ovenpå resten af lasten på traileren.

Det gjorde vi i min barndom. Sindssygt at tænke på at køre 2000 km med den fart 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis