Etablering af stikkontakt

Hej.
På forhånd undskylder jeg for det “måske” dumme spørgsmål. 
Jeg står i det dilemma, at jeg og min kæreste lige har købt hus. Huset er fra 2007, så det er forholdsvis nyt.
Vi meget nye i “gør det selv” projekter og jeg er derfor ikke helt med på hvad der er lovligt og hvad der ikke er lovligt hvad angår el-installationer.
Problemet er at vi har en opvarmet tagetage med 85 cm høje bjælker hele vejen hen langs vores skråloft, på nogle af de bjælker sidder der stikkontakter på siderne.
Vi har dog planer om at dække bjælkerne med malede mdf plader. Problemet er at vi dermed dækker de eksisterende stikkontakter inde på bjælkerne.
I mit hoved lyder det ikke lovligt. I så fald, skal alle stikkontakter vel flyttes ud på mdf panelerne af en autoriseret elektriker?
Tak på forhånd 😊
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Stikkontakterne skal flyttes ud. Det skal gøre af en aut. elektriker. Den generelle reger er, at ændring eller udvidlse af installation, der gjort fast i på eller i vægge, loft eller gulv er aut. krævende. Kortsagt installationer fastgjort er arbejde for en elektriker.

fase
Afhængig af hvordan de er sat op (hvis kablerne er synlige), kan det være hurtigere og dermed billigere hvis kontakterne flyttes tættere på kablernes fremspring. Så skal de ikke forlænges.

Men få en elektriker ud og få en pris. Så kan i jo sammen afgøre hvor det gøres bedst og billigst. 
Lige de svar jeg søgte. Jeg kontakter en elektriker. Jeg takker mange gange 😊
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også