Salg af trailer

Hjælp mig lige med hvad vi bedst muligt gør her.

Vi har haft min svigerfars gamle trailer til at stå et par år. Den er egentlig registreret til hans gamle firma, som nu er lukket. Vi har også registreringsattesten til at ligge.

Traileren er fra midt 90erne - en lukket Brenerup i nogenlunde stand. Bunden er fint. Den har lidt rust hist og her, men har i størstedelen af levetiden stået indendørs i hal, når den ikke har været brugt.

Vi har nu købt en ny trailer, da vi har et lidt andet behov, og skal af med den gamle.

Jeg er ikke interesseret i at omregistrere traileren til os selv, da den jo så skal synes. I praksis tror jeg sådan set godt den kan gå igennem, men har ingen chance for at vurdere det. Jeg har talt med dem på genbrugsstationen og de vil gerne tage sig af den hvis jeg piller pladerne af og afregistrerer den.

Men jeg synes jo dybest set det er tåbeligt, hvis andre kan få glæde af den og vi muligvis kan få dække lidt af omkostningerne til den nye.

Har jeg mulighed for at sælge og omregistrere traileren, når vi har registreringsattesten til at ligge - eller er det bedre bare at smide den i jern/metal på genbrugspladsen.?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du mener at den kan synes, så få det gjort. Så skal den bare omregistreres når du får den solgt - f.eks. på DBA. Du får væsentligt mere for en nysynet trailer.

Søren O
Tak for svar. jeg er ikke interesseret i at få meget eller mere for den. Jeg er interesseret i at gøre det nemt for mig selv - og hvis den kan komme ​videre til en ny ejer er ​det ​selvfølgelig det bedste.

Så se at få taget nogle billeder og få den sat til salg. 

Søren O
Så afmeld den, tag nummerpladen, og reg. attesten med til en sýnshal, så kan de klare det.

Så sæt den til salg på DBA eller lignende, en lukket trailer er nem at sælge..

Lader du nummerpladen følge med, kan det nemt blive noget rod, mange vil så bare køre videre uden at få den synet og omregistreret. er den under 750 kg er der ingen vægtafgift, men evt bøder eller lignende kan ende hos den registrerede ejer.

Vi prøver igen, i morgen --
Sæt den til salg uden nummerplader, så må køber selvom det.
Omkostninger ved syn er store.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis