Geberit indbygningstoilet løber

Hej alle

Jeg har hele dagen kæmpet med vore indbygningstoilet som løber (kan ikke ses eller høres men ses ved at kummen forbliver våd. Har testet med et stykke toiletpapir i nogle timer. Det løber langtsom.)

Jeg har renset det meste. Udløbs ventil er blevet grundigt renset. Ingen forskel. Tænker derfor det må være indløbsventilen. Måske en pakning deri?

Men jeg usikker på om jeg kan dreje det  hvide runde gevind rundt. Skal man bruge værktøj? Se billede.

Kan det overhovedet være den som er synderen? Den lukker umiddelbart fint når den fylder cisternen op. ​Og vandstanden stopper ​ca en cm ​under kanten af afløbsrøret. 

Lmchm
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er kommet frem til utætheden kommer fra bundproppen som sidder i bunden af cisternen. Ikke den på skylleren.

Nogen bud hvad man kan gøre ved det? Se billede. Jeg kan ikke få hænderne helt derned.

Lmchm
Prøv at tage bundpakningen ud og vend den om.
Køb evt. en ny bundpakning.
Alt på skylleventilen er fint

Har haft lukket for vandet og tømt cisternen.

De sidste rester af vand løber tilsynelandende igennem i det viste hul over en længere perioder. Før det stopper helt med at løbe. Tænker derfor at eneste forklaring er hullet som er utæt. Men kan simpelthen ikke nå derned. Ved slet ikke om den kan tages op og skiftes?

Lmchm
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis