Vertikale designer radiatorer, "Diverter" " Baffle" "Limitor" når der ikke findes noget i forvejen ?

Jeg har købt 2 stk. Vertikale designer radiatorer,  
ved det godt! De ikke lige så gode som xxxxxx, en fejl fra min side :-/

Nu står jeg og skal monterer dem på væggen og fandt ud af at der blot er direkte hul igennem i både det nederste(unormalt tænker jeg) og øverste(normalt tænker jeg) rør der forbinder de lodrette rør.
Altså de runde rør som de lodrette flanger/rør er monteret på og får det varme vand fra.

Har set en del YT det ser ud til at der burde være en begrænser lidt inde i bunden af tilgangsrøret i bunden radiatoren som tvinger vandet op i top røret og dermed ned i rørene i den anden side af radiatoren.  

Nogle har en plade lidt inde i bund røret på andre sælges der nogle "baffles" som på billedet. 

Se evt. YT vid her som bedre end jeg forklarer det evt. problem.
https://www.youtube.com/watch?v=ZX31bRqrm_4&t=200s

Radiatorene:
https://www.haandklaedetoerrer.dk/shop/radiatorer/neva-vertikal-dobbelt-radiator-antracit/

Så er spørgsmålet om nogen af jer herinde er stødt på noget tilsvarende.  
Desværre er sælgeren ikke så hurtig med svar og ærlig talt tror jeg ikke de vender tilbage på mine spørgsmål som de stillede sig noget uforstående overfor, de har solgt 100vis og ingen andre har spurgt om dette.. De ville tage kontakt til producent.

I am (still) so full of it.....

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du tilslutter ude i siderne og ikke midt under bunden, så tror jeg ikke det har nogen betydning. (Det er ​heller ikke sikkert det ​har nogen betydning ved tilslutning i midten)
Det varme vand vil opad, flowhastighed er lav i en radiator, så din radiator vil blive varmest i toppen og opad i tilgangssiden, og koldere nedad mod din returafgang.
Har nu tilsluttet og kan se at du har helt ret. Der er mere varme i hele toppen end i bunden.

Takker  

I am (still) so full of it.....

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis