motorsav - vedligehold pegazuz 95 25-03-2004 08:52 Jeg har kørt lidt med min Makita 400 motorsav og har nu opdaget at den ikke giver olie mere til smøring. Jeg har renset oliesporet - det var ikke nok. Hvordan fungerer oliesystemet og hvordan renser man det lettest? 2 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
TriumfThye 193 27-03-2004 07:14 Nu kender jeg ikke Makita, men en motorsav har en oliepumpe, som sender olien igennem oliesporet til kæden. Har du renset oliesporet, må du undersøge, om du kører med en olie med forkert viskositet til årstiden (en sommerolie kan være meget træg i frostvejr). Hvis din model har en justeringsskrue for oliemængde til kæden, må du prøve at åbne den lidt. Om ikke andet så for at få gang i flowet igen. Når den smører igen, må du huske at justere den ind til et olieforbrug svarende til en tankfuld benzin. Ellers må du skille saven og rense oliepumpen. <p>Venligst<br /> <br /> <br /> Thye</p>
pegazuz Trådstarter 95 31-03-2004 07:45 jeg fandt efter adskillelse af saven ud af, at jeg skulle have fulgt instruktionerne og renset saven lidt oftere. Der var kommet savsmuld i pumpen, og den er færdig!!! Så jeg satser, efter montering af en ny pumpe, på atter at kunne forlyste mig i haven.