utæthed ved rør bag vandventil

Jeg konstaterer at der løber en anelse vand ud af hullet hvor vandventilen sidder (meget lidt). Måske er røret som ventilen er koblet på allerede svækket af rust eller alder, og jeg ønsker ikke umiddelbart blot at lukke hullet da vandtrykket så søger modsat vej og måske forårsager et større brud inde bag væggen på et tidspunkt. 
Så sidder der en VVS`er derude som måske kan give mig et simpel tip til en midlertidig løsning da jeg ikke er interesseret i at begynde at skifte gamle rør ud lige nu fordi det kan blive en bekostelig affære. Muligheden for en større udskiftning vil af økonomiske årsager først kunne finde sted om ca. 1½-2 år.

Mvh Jcr1818
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er umuligt at svare på udfra de oplysninger du kommer med. Er du sikker på det ikke er en pex dåse med en nilhane i du kikker på?
Det ligner det umiddelbart dan man kan fornemme bøsningen gennem det dårlige malerarbejde.

Hvis det er det kan det skilles ad og udskiftes uden at ødelægge væggen.

Selvbygger med stort S. 
Ligner paktape - måske ventilen har været skruet lidt af og på igen i forb. med monteringen af stålslangen.
Jeg ville skrue ventilen ud og give ny tape/pakgarn og skrue på igen.
Ventilen er skruet direkte på et gammel vandrør som sidder inde i muren. Det er en installation fra før vores tid her på ejendommen, hvilket vil sige for over 25 år siden.

Mvh Jcr1818
jcr1818 skrev den 10-01-2025 14:20:08

Ventilen er skruet direkte på et gammel vandrør som sidder inde i muren. Det er en installation fra før vores tid her på ejendommen, hvilket vil sige for over 25 år siden.

Ja, så må du, forudsat det ikke er samlingen ved ventilen der er utæt, igang med at åbne væggen. Reparationen koster ikke mange basseører sammenlignet med en vandskade.( som forsikringen nu ikke dækker fordi du ved rørrene er utætte)

Selvbygger med stort S. 
Thomas_Mygind skrev den 10-01-2025 14:16:05

Ligner paktape - måske ventilen har været skruet lidt af og på igen i forb. med monteringen af stålslangen.
Jeg ville skrue ventilen ud og give ny tape/pakgarn og skrue på igen.

Der sad tidligere et håbløst forældet vandsystem med defekt vandlås hvorfor jeg har købt nogle nye ventiler så der kan lukkes af for vandet ved ventilen. Rørene til kold og varm vand er gamle vandrør og uanset om jeg bruger forskellige typer pakninger og skruer ventilerne tilpas stramt så løber der en anelse vand ud. Jeg kan også se at der på den anden side af væggen er tapetet blevet vulket og vi har også tidligere haft en del myrer der vader rundt uden at vi ved hvor de kommer fra. Så tænker ikke at det bliver helt så spændende at se hvad der gemmer sig inde i væggen. Men sikkert må det være, at der er tale om en utæthed inde i systemet.

Mvh Jcr1818
Superdiy skrev den 10-01-2025 14:29:58

jcr1818 skrev den 10-01-2025 14:20:08

Ja, så må du, forudsat det ikke er samlingen ved ventilen der er utæt, igang med at åbne væggen. Reparationen koster ikke mange basseører sammenlignet med en vandskade.( som forsikringen nu ikke dækker fordi du ved rørrene er utætte)

Ja det er netop det jeg må frygte. Når nu jeg får samlingen mellem rør og ventilen 100% korrekt belagt med hamp kan det jo være det hjælper. PTFE-tapen er kun lige brugt for at afprøve systemet.

Mvh Jcr1818
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Find og køb din maling direkte på Flügger.dk - få leveret eller hent i butik.     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis