Flow gulvvarme

Et spørgsmål til de vvs kyndige
Jeg har 8 kredse på mit gulvvarme anlæg, hvor der sidder en flowmålere på hver kreds. Temperaturen bliver styret af en enkelt føler centralt placeret i huset.
Inden der kommer alt for mange spørgsmål angående den opbygning, så er det en hybrid varmepumpe jeg har og den er opbygget sådan at en central føler i huset bestemmer temperaturen og det er sådan denne varmepumpe er lavet. 
Det er selvfølgelig ikke altid lige praktisk og derfor vil jeg gerne have en gulvvarmestyring med rum termostater. Mit spørgsmål går så ud på om jeg i princippet kan undvære flowmålere på mit system. Vil gulvvarme styringen automatisk regulere flowet? De flowmålere jeg har til at sidde er efterhånden udskiftnings modne
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Gulvarme med rumfølere vil normalt have telestater, der kan åbne eller lukke  for de enkelte sløjfer. Men flowet skal også her balanceres ud. Det sikrer at ingen sløjfer tager alt det varme vand, så man kan få varme i alle rum.

Så hvis det du kalder flowmålere er flowregulering, skal de stadig være der i en anden form.
Ja det giver mening og også det jeg selv regnede med. Der var bare en som påstod at det ikke var nødvendigt at regulere flowet med telestater på kredsene 
Tak for svaret
Du behøver heller ikke at kunne tænde/slukke de enkelte gulvvarmekredse. Du kan også indstille de enekelte kredses flow så alle rum har den ønskede temperatur.
Så hvis du f.eks har det for varmt i køkkenet og for koldt på badeværelset, så kan du justere flowene til de 2 kredse så temperaturen bliver passende.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis