Toni svingtud sidder fast

Vi har et ældre Toni armatur i køkkenet, hvor svingtuden sidder fast, dvs den vil ikke dreje fra side til side.
Jeg er lidt nervøs for at tage for hårdt fat med rørtangen og den knækker for mig. Jeg tænker,
om der er noget andet man kan gøre for at få den løsnet, evt kemikalie.

vh og tak

nikolaj


6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skru omløberen af med en skiftenøgle ( rørtangen laver mærker ) og bloker perlatoren indvendig. Så bør vandtrykket kunne presse tuden ud af blandingsbatteriet.

Selvbygger med stort S. 
Måske er det nok blot at skrue omløberen løs og smøre samlingen med silikoneolie.
Tak for tips. Problemet er, at jeg ikke kan få omløberen løs, desværre.
Har ​prøvet med eddikesyre uden held, nu får den lidt WD40,
men som sagt er jeg bange for at ødelægge den. Det er jo et ældre armatur.
Der er næsten ikke andet for end at forsøge at vrikke det løs, ret tydeligt at det er en samling med gevind. Pres skiftevis den ene og den anden vej.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Nu fik jeg omløberen fri, så tænker jeg at tuden også kommer fri ​på et tidspunkt : )
Det lykkedes! Nu er den smurt med hanefedt og svinger som en drøm : )
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis