Skift af afbryder (forstå ledningsføringen)

Jeg er vil gerne bytte øverste afbryder ud med noget andet (fast strøm på venstre afbryder, den anden ved jeg ikke om gør noget (den virker vist sammen men en anden afbryder)

Kan man ud fra dette billede se hvad der foregår, jeg er meget forvirret over hvordan de ledninger går

På forhånd tak
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
er det en korrespondance 

rød ledning er ofte brugt som tændledningen

hvilken afbryder skal den skiftes med 
Det er vist korrespondance med en anden.

Jeg skal egentlig bare have korrespondancedelen helt væk og lave fast strøm i stedet - men ​var bare lidt forvirret da det også ​ligner den grå i ​top ​går til den anden afbryder ​på den
Den vestre (set forfra) er ikke forbundet som korrespondance. Hvis det er den du ønsker at eliminere skal den røde og den grå blot forbindes i samme klemme. Altså flytte den røde til klemmen tættere på kameraet.
hvis korrespondancen skal væk skal den det også i den anden ende, 

korrespondance er opbygget efter a/b metoden, se link midt på siden
https://www.elviden.dk/korrespondanceafbryder---a--b.html

normal er det den første man bruger og den sorte og hvide vil i din løbe over i den anden kontakt på samme placering
den røde ledning er typisk tændledningen til lampen 

i den anden korresponcance kontakt vil der så være en fase og så en nul i lampen udtaget 
GodeVen skrev den 20-01-2025 15:22:59

Den vestre (set forfra) er ikke forbundet som korrespondance. Hvis det er den du ønsker at eliminere skal den røde og den grå blot forbindes i samme klemme. Altså flytte den røde til klemmen tættere på kameraet.

men den tænder med anden kontakt også, tegningen på kontakten viser den ikke er helt alm kontakt

Jeg går ud fra at grå er fase, da den også er ​tilsluttet stikkontakten. Den røde må derfor være mellemledningen til ​lampen. Hvis man forbinder mellemledningen til fase vil der altid være strøm på udtaget til lampen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis