ventilationsriste - hvordan lige?

I min brusekabine har jeg en gammeldags ventilationsrist hængende i loftet med snor i. Problemet er at der ikke sidder nogen form for spjæld bag risten, så der kommer en del kold luft ned gennem ventilationskanalen. Jeg har forgæves forsøgt at finde en løsning hvor der enten kan købes en ny riste påbygget en form for returspjæld der i princippet åbner når jeg trækker i snoren og lukker for den kolde luft udefra når snoren slippes og risten (+ spjæld) lukker i. Alternativet måske en løsning hvor der kan sættes et simpelt returspjælp op i kanalen lige bag risten? Jeg har ingen ønsker om at bruge strømløsninger da det vil blive for dyr en løsning med elektriker osv. Håber på brugbar input:)

Mvh Jcr1818
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad hvis du bare taper rillerne til - eks på bagsiden?
Vil der så komme kold luft retur når der er lukket?

I så fald kan du jo åbne/lukke manuelt
Silas skrev den 09-01-2025 12:01:48

Hvad hvis du bare taper rillerne til - eks på bagsiden?
Vil der så komme kold luft retur når der er lukket?

I så fald kan du jo åbne/lukke manuelt

Hold da op - selvfølgelig må det være løsningen. Hmm selv de mest logiske ting kan man ikke altid lige se - men super at du kunne. Det vil jeg afprøve og ingen tvivl om at det vil lukke af for luften. Jeg har ej heller kunne finde nogen form for manuel lukkespjælds anordning nogen steder som jeg evt. kunne have fastmonteret oppe i kanalen så jeg var lidt på herrens mark.

Tusind tak for input:)

Mvh Jcr1818
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis