Plet lakering af bordplade

Jeg har købt et brugt massiv birkefiner spisebord fra mærket LLLP, tidligere brugt som et bord i en institution tror jeg.
Der er et tykt lag lak på.
Men der slidte steder på bordpladen, hvor lakken er slidt af og det rå birkefiner står ubeskyttet og lidt ødelagt frem.
Kan man slibe selve pletterne og plet- lakere bordpladen? Hvordan gør jeg dette?
Eller skal hele bordpladen slibes ? Og kan nogen se hvilken lak det er- er det ikke bare en naturfarvet- eftersom det er blevet ret “gult”?

På forhånd tusind tak for hjælpen 
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at kontakte LLLP på  [email protected] og spørg dem til råds. Normalt siger man at man ikke kan pletmale lakerede overflader, det er hele overfladen der skal males efter at være blevet slebet, men hvis du ikke ved hvilken type lak der er brugt er det sikreste at slibe alt lakken væk og lakere med en ny lak.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også