Spartling efter reparation af gipsloft

Hej

Efter en vandskade på vores loft har vi fået sat nye gipsplader op af en tømrer. Vi vil gerne selv spartle og male, men er lidt i tvivl om den bedste fremgangsmåde.

Som man man kan se på billederne, er der faset med en kniv til det "gamle" gipsloft. Og da loftet ikke er fuldspartlet ligger det nye gips på niveau med det gamle og dermed vil det give en ret synlig "bule", hvis vi forsøger at forstærke fasen med en papirstrimmel og spartelmasse både over og under.

Der findes dette produkt: Knauf Uniflott, Spartelmasse. Der står "Behøver ingen brug af sparteltape" og man tænker straks, om det nu også kan passe ​ 
Er der nogen, der kan sige om faktisk er bedre sammenlignet med sandspartel og letspartel?

Og så en anden ting: Et par steder er de nye gipsplader knækket af et par cm fra kanten (under kartonen). Skal vi skære dette stykke helt væk og spartle det op?

På forhånd tak :)
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Et loft der er spartlet er ikke 100% lige det har bare meget bløde buler som man ikke ser med det blotte øje. Jeg ville sætte tape på i samlingen, jeg bruger selvklæbende glasfibertape, det synes jeg er meget nemmere at bruge, og så bare lave en brede spartling over den, i samlingen mellem det nye og gamle loft.
Jeg ville skære det af gipspladen, der er knækket væk så spartelmassen har noget fast at binde på, men det er ikke super professionelt af dem der har sat gipsen op.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også