Hej fæller
Vores hus er en murstensvilla fra 1922 med hulmur-isolering bestående af hårdskum indeni.
Konsulenten siger at der ikke kan efterisoleres med ekstra hulmurisolering grundet det hårde skum som ville ødelægge deres maskiner, og desuden har huset et fint udseende. Så den eneste mulighed er at efterisolere indefra på de ydervægge som er mest kolde og har kuldebroer.
Jeg tænker at opsætte den klassiske isolering med skelet og rockwool på ca. 75 mm, og to lag gipsplader.
Men hvad med vindpap? Kunne det bruges som ekstra isolering hvis jeg satte det op på ydervæggen som det første og så montere skelettet ovenpå og så rockwool..? Altså mellem ydervæggen og isoleringen.
Har I nogen tips eller erfaring omkring det?
Tak skal I have!