Hej.
Jeg vil høre om I har gode forslag til hvordan jeg bedst får mit Ø110 kloakrør op gennem en etageaadskillelsesbjælke. Der skal være bad/toilet på 1. sal.
(Jeg kan køre den kloakrør udenom bjælken, men så kommer loftshøjden nedenunder til at skulle sænkes og der kommer flere bøjninger på røret der skal ind til væggen igen på 1. sal)
Så her vil jeg helst have ideer til hvordan jeg får udvekslet hvis jeg skærer ud til røret direkte op gennem bjælken. Har rettet bjælkerne op med 45x145 spærtræ som stikker ca 4-6 cm op over bjælken der - så har ca 9cm direkte ind på. De er fasgjort med 8x120mm montageskruer med stort hoved pr 60cm.
En mulighed er at skøre/bore hul til kloakrøret - så er der ca 6 cm tilbage af bjælken i bredden der.
Så ville jeg erstatte spærtræet af stærkere tømmer (feks noget LVL som jeg har liggende) - 2stk limet og sømmet sammen så de bliver 90x145mm og lade dette stykke gå feks 1m ud på begge sider af hullet og monteret det ind i den eksisterende bjælke med nogle krafte franske skruer på feks 16x220.
Hvad siger I?
Lidt billeder og skitser vedlagt.
Pft :-)
Tak