Induktionkogeplade skift 4 ledere

Hej

Min AEG induktion er gået i stykker.
Den er tilsluttet med 4 ledninger.
sort
blå
brun
Gul/grøn

Den nye AEG jeg har købt har samme ledninger.
Så er det vel blot at sætte de farver samme sted... korrekt?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du har sikkert ret, men ledningerne kan være monteret anderledes. Du bør kontrollere at den nye induktionsplade er klar til tilslutning af / faser, nul og jord, og st du så tilslutter ledningerne til de rigtige klemmer i den faste installation.

Søren O
Der er altid et tilslutningsdiagram på kogepladen eller i den tilhørende dokumentation. 
jeg tjekker... tak
Hvis du er i tvivl om noget, kan du uploade et billede af tilslutningsdiagram  og din nuværende tilslutning.
Den nuværende tilslutning er en boks hvor ovn også er tilsluttet. Kan ikke se om kabel reelt er en 5 leder.
Men der går såvidt jeg kan se kun de 4 ledninger ud. Som så sidder sammen med samme farver i de samle dåser.

Den nye er jo så samlet til 220v tilslutning og som jeg ser det skal den sort/brunde bare skkilles ad og sættes som den gamle.

Her er 2 billeder af den nye og samledåsen med den gamle

Annonce
Jo den gamle induktion har kun 4 ledere i ledning. Så kun 1 blå hvor der er 1 blå og 1 grå samlet i den nye
Samlingen af blå og grå monteres i muffen med blå ledninger. Brun og sort adskilles og monteres i de fase klemmer, hvor der ikke er monteret ledninger til ovnen.

fase
tak det gik fint. Den virker...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis