Hvilken afbryder er dette?

Hej

Jeg har 2 udendørs kontakter/afbrydere som er slidte og skal skiftes. Det er 1-polet. Jeg har købt 2 LK Opus 74 afbrydere, men de er for store i rammen, samt “trykknappen” er et par mm. bredere/højere.

Kan nogen fortælle mig hvad der passer af nyt til?

Mvh. Allan
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sikke noget klamhug, byt til noget nyt. det hele inkl. det i mursten.
larsen56 skrev den 07-01-2025 16:45:12

Sikke noget klamhug, byt til noget nyt. det hele inkl. det i mursten.
Pas, det er lavet i 80’erne… men du foreslår ny indmuringsdåse? Skal hullet så udvides? ​
Tror de gule indmuringsdåser er ok, men det skulle måske have været en dobbelt?
Jeg har skiftet sådan et enkelt udtag til opus 74 (eller måske var det en opus 73) , det var der ingen problemer med, har også en gul indmuringsdåse.
Men nu har du jo to, så er det måske anderledes ?





Vi prøver igen, i morgen --
På billedet ser det ud til, at der er indmuret en 2 modul dåse forsynet med et med skillerum. Har du prøvet at montere dine nyindkøbte afbrydere i dåsen? Hvis afbryderne ikke kan være der, kan du blive nødt til at skifte dåsen 

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis