Valg af el-bil lader, selskab og boks JohnLarsen 2857 3500 06-01-2025 12:36 Mangler at træffe beslutning om hvilken ladeboks jeg skal have, og fra hvilket selskab?Synes det er et hvirvar med mange tilbud, men sikkert også nogle fælder.Har ikke el-varme, -mølle, - paneler e.l. Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍 11 svar 1 2 › » Følg tråden Annonce Annonce Annonce
jenshøj 3604 4800 06-01-2025 13:39 Og vil du hovedsageligt lade hjemme, eller har du også ofte brug for at lade ude?
JohnLarsen Trådstarter 2857 3500 06-01-2025 13:56 Ups,tilføjede detaljer i en rettelse som jeg nok ikke fik gemt.95% hjemmeladning og ca 10.000 km/år. Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
SimonLom18 48 06-01-2025 14:53 Jeg kan anbefale greenbow, ingen abonnemt på el dog på ladeboks, ingen tillæg til spotpris så længe du vælger ladeboks samt el til huset. Det fungere glimrende. Så betaler du hvad du bruger og du får refusion igen.
GodeVen 4332 5220 06-01-2025 15:13 Jeg vil anbefale at du køber din egen ladeboks og laver aftale med dit nuværende elselskab. Så vil du både få afgift og moms tilbage. Jeg kører 1000 km om måneden og har ladet for under 300 kr om måneden i snit det sidste år. Du kan også lave aftale med et andet selskab, men så vil de nok forsøge at få dig til at købe alt strøm fra dem, så de også kan give dig momsen tilbage. Der er mange brodne kar i den branche, så ved at holde dig til dit gamle selskab, er risikoen for at du bliver snydt mindre. Annonce
SimonLom18 48 06-01-2025 15:27 Man skal dog være opmærksom på hvad ens elselskab tager i tillæg. Jeg ved feks at andel konsekvent er 20 øre dyrer pr kw end greenbow plus så betaler du også abonnement.
GodeVen 4332 5220 06-01-2025 15:29 Jeg kan tilføje at mit selskab er Energi Fyn. De tager 59 kr om måneden for at refundere afgiften. Jeg skal bruge en app fra Monta. Der bliver refusionen indsat og jeg kan få den overført til min almindelige konto, eller købe strøm, når jeg er undervejs. Jeg betaler min strøm, som jeg altid har gjort. Har selvfølgelig variabel takst, så jeg kan lade når det det er billigst. Om vinteren normalt om natten, om sommeren i dagtimerne. Jeg betaler ikke noget ekstra for strøm. For tiden lader jeg til under 1 kr, de fleste nætter. I nat kan jeg lade til 39 øre pr. kWh.Jeg har ingen interesse i det, men med Monta kan jeg kan lave min ladestander offentlig og selv bestemme hvor meget andre skal betale pr. kWh.
JohnLarsen Trådstarter 2857 3500 06-01-2025 17:04 Tak begge to.Vi har pt Andel, hvilket er en af grundene til at jeg er i byen med indkøbsposen. Som Simon er inde på.Energi Fyn kunne være interessant da vi om nogen tid skal være to om at dele standeren. Og derfor vil vide hvem der lader hvor meget. Dog vil de have 8.500,- for installation, som andre pt har tilbud på. Helt ned til 2.500,- inkl. 15 m kabel. Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
SimonLom18 48 06-01-2025 17:24 Ja de er lidt dyre på installation i forhold til andre, tilgengæld kan jeg se de er en af de lave på det md serviceabonnemt. Der koster greenbow 99kr men tilgengæld lavere installationspris. Vi har ikke greenbow selv mere pga vi fik ændrede kørselbehov og skiftede til clever. Men kan i hvert fald godt anbefale greenbow. Alt kørte som smurt i overgang og installation. Jeg selv ville aldrig købe en boks fordi at der sker så mange forandringer på elbil og lade markedet. Samt man er lidt låst hvis man køber. I det tilbud fra energi fyn vil det tage næsten 6 år før den mer betaling ved at købe er tjent hjem i forhold til den difference på den md betaling. Holder boksen så længe? Hvad sker der hvis man vil skifte udbyder? Derfor har jeg ikke købt en ladeboks men blot lejet.
GodeVen 4332 5220 06-01-2025 20:14 Energi Fyn er som navnet angiver lokalt på Fyn. Jeg har købt min egen lader. At købe lader fra udbyderen er alt for dyrt. Det var en Easee som jeg gav 4000 kr for. Så er der selvfølgelig montering. Hvis I ønsker det billigt, så lad være med at købe eller leje fra udbyder. Se hvad jeres lokale tager for det.Min pointe var blot at har får I leveret el fra et anstændigt firma, så undersøg deres priser først. Det er en tillidssag, at man betaler spotprisen, for den el man køber. Det er umuligt selv at kontrollere og der er mange svindlerfirmaer.